Σταύρος Μυρωνίδης στο metafox.gr: Η χώρα μας θα μπορούσε να έχει κάνει θαύματα στον τομέα του μαρμάρου

Είναι γκαλερίστας, ιδιοκτήτης του Μyro group, μαθηματικός και ασχολείται επαγγελματικά με τις δημοπρασίες.

O Σταύρος Μυρωνίδης μιλά στο metafox.gr για την επιχειρηματική του δραστηριότητα στο χώρο της Τέχνης και την συνεργασία του με το ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki.

Ο Σταύρος Μυρωνίδης ήταν καθηγητής μαθηματικών στην Αμερική. Ασχολήθηκε με την έρευνα και το 2002 γύρισε στην Ελλάδα όπου και άρχισε να δραστηριοποιείται στον χώρο της Τέχνης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η μητέρα του στάθηκε αφορμή δίνοντας του την ιδέα ενασχόλησης με αντίκες και κλασικό εμπόριο έργων τέχνης. Παράλληλα με το επάγγελμα του αντικέρ άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά και με τις δημοπρασίες, ενώ ανέπτυξε την οικογενειακή επιχείρηση Antiques Ηouse. Έπειτα ίδρυσε την Myro Gallery, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και το 2013 ξεκίνησε την δραστηριότητα του στον χώρο του Real Estate. Η Antiques House δημιούργησε το μεγαλύτερο project γλυπτικής στην ιστορία της Ελλάδας συγκεντρώνοντας γλύπτες απ’ όλο τον κόσμο για να δημιουργήσουν σε ελληνικό μάρμαρο μνημειακά γλυπτά σύγχρονης τέχνης. Απ’ αυτή την συνεργασία δημιουργήθηκε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης σε μάρμαρο στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Η δραστηριότητα της επιχείρησης θα επεκταθεί και σε ελληνικά νησιά καθώς σύμφωνα με τον κ. Μυρωνίδη “Υπήρξαν κάποιες ιδέες να γίνει ένα πάρκο γλυπτικής στην Σαντορίνη σε συνεργασία με τον δήμο, κάτι το οποίο βρίσκεται υπό συζήτηση.”

Πως ξεκίνησε η ενασχόληση σας με την Τέχνη;

Πάντοτε θυμάμαι να υπάρχουν στη ζωή μου τα μαθηματικά, οι αντίκες και η τέχνη, με την οποία μέχρι ενός σημείου ασχολιόμουν ως συλλέκτης.  Πρώτη ήρθε η απόφαση να επιστρέψω στην Ελλάδα και να δραστηριοποιηθώ επιχειρηματικά με επικέντρωση στη ποιοτική αντίκα, δημιουργώντας την πρώτη δημοπρασία αντικών, αντικειμένων και Τέχνης, στα αμερικάνικα πρότυπα που γνώρισα στη διάρκεια της παραμονής μου στην Αμερική. Σύντομα αποφάσισα να ασχοληθώ με την Τέχνη πιο επισταμένα. Αποφάσισα να ανοίξω τη γκαλερί Myrό στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στόχος της γκαλερί Myrό ήταν εξ αρχής να δώσουμε βήμα σε κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα, να ενθαρρύνουμε την ελεύθερη δημιουργία, και να πλαισιώσουμε τον πυρήνα της με πολλές μορφές Τέχνης. Ακολούθησε η δημιουργία της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου, την οποία συνήθως αναφέρουμε ως “Greek Marble Initiative”, δηλαδή στα αγγλικά, καθώς επιδιώξαμε και πετύχαμετη διεθνή απεύθυνση και αναγνώριση. Η συνεργασία με το Hyatt Regency Thessaloniki εξυπηρετεί ανάλογους στόχους αλλά εντός Ελλάδας, δηλαδή να αναδείξουμε την ποιοτική ελληνική Τέχνη στο κοινό που φιλοξενεί. 

Πως προέκυψε η συνεργασία σας με το Hyatt Regency Thessaloniki;

O Rufat Babayev, γενικός διευθυντής του Hyatt Regency Thessaloniki με προσέγγισε πριν έξι χρόνια ζητώντας μας να δούμε το ενεχόμενο μιας συνεργασίας για εκθέσεις που θα συμπλήρωναν ιδανικά την εμπειρία φιλοξενίας που προσφέρει. 

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τους καλλιτέχνες που συνεργάζεστε;

Η Myro Gallery λειτουργεί σαν project space. Είναι πιο ελεύθερο από το κλασικό στημένο γκαλερίστηκο ακαδημαϊκό στύλ. Αυτό λειτουργεί πιο ανάλαφρα και δίνει τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να δείξουν τις δυνατότητες τους. Τους καλλιτέχνες που επιλέγουμε να δείξουμε Hyatt Regency Thessaloniki διαλέχουμε ανάμεσα στους πλέον ενδιαφέροντες εγκαθιδρυμένους ή και ανερχόμενους στη διεθνή σκηνή Έλληνες και ξένους δημιουργούς. Στις δημοπρασίες μας φροντίζουμε να δίνουμε ευκαιρίες τόσο σε εγκαθιδρυμένους όσο και σε ανεερχόμενους δημιουργούς, ενώ συχνά διαθέτουμε πραγματικούς θησαυρούς της Ελληνικής Τέχνης μέσω ενός ευρύτατου κύκλου συλλεκτών που μας εμπιστεύεται. 

Έχετε συνεργαστεί με αναγνωρισμένους καλλιτέχνες;

Σε όλες τις δραστηριότητες μας κατά καιρούς έχουμε προτείνει έργα αναγνωρισμένων καλλιτεχνών, Ελλήνων  και ξένων στο φιλότεχνο κοινό. Ειδικά με τα συμπόσια σύγχρονης γλυπτικής σε Ελληνικό μάρμαρο της Greek marble Initiative συνεργαστήκαμε με καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης. Ανθρώπους που τα έργα τους βρίσκονται σε πολλές πόλεις του κόσμου. Για να τους προσεγγίσω τους έδωσα δώρο από έναν ελαιώνα με άδεια για να χτίσουν σπίτι στην Ελλάδα, με στόχο κάποια στιγμή να γίνει ένα χωριό γλυπτών. Αυτοί σε αντάλλαγμα μου δώσαν τέχνη! Είναι τιμή μου που τους έχω φέρει στην Ελλάδα και ελπίζω το όνειρο μου να συνεχιστεί!  Η χώρα μας έχει branding και θα μπορούσε να έχει κάνει θαύματά στον τομέα του μαρμάρου. Ο κόσμος θα μας κοιτάξει ό,τι και να κάνουμε. Πολλές ελληνικές  περιοχές θα μπορούσαν να ζούνε από τον τουρισμό σε γλυπτική από μάρμαρο. Πιστεύω πως είμαστε πίσω σε πολλά πράγματα γιατί είμαστε λίγο πρόχειροι. Η επένδυση της Ελλάδας στο Ελληνικό μάρμαρο θα έπρεπε να είναι πιο στοχευμένη. Έχουμε μια Σχολή Καλών Τεχνών στη Θεσσαλονίκη και είναι κρίμα που δεν έχουμε μέσα στα υποχρεωτικά τα μάθημα της μαρμαροτεχνίας ενώ λείπουν και τα τμήματα της γλυπτικής. Για να στηρίξουμε τη βαριά βιομηχανία μαρμάρου της χώρας θα έπρεπε να έχουμε δίπλα από  τις παραγωγικές μονάδες μαρμάρου σχολές για να δείξουμε πόσο ποιοτικό είναι το ελληνικό μάρμαρο και να το προωθούμε μέσω της Τέχνης όπως έγινε με την Καρράρα της Ιταλίας.

Η σύγχρονη ελληνική Τέχνη είναι εφάμιλλη με αυτή που υπάρχει σε άλλες χώρες της Ευρώπης;

Παλαιότερα οι Έλληνες καλλιτέχνες υστερούσαν σε πολλά κομμάτια τεχνικών θεμάτων από τους προερχόμενους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πλέον είμαστε στο ίδιο επίπεδο. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που βγήκε από πολλούς πολέμους και πολλές δυσκολίες και δεν είχαμε την πολυτέλεια να είμαστε δεύτερη και τρίτη γενιά αστοί. Τον βαρύ πολιτισμό στην Τέχνη τον παράγουν καλλιτέχνες από όλα τα λαϊκά στρώματα, αλλά οικονομικά στηρίζεται από τους αστούς γιατί έχουν καλύψει τα βιοποριστικά και έχουν την Παιδεία για να μπορέσουν να στηρίξουν την Τέχνη. Άρα χωρίς βαριά αστική τάξη δεν θα μπορούσαμε να έχουμε μια υψηλού επιπέδου σύγχρονη Τέχνη τη δεκαετία του 50.  Για να μπορέσουμε λοιπόν να πούμε ότι μια χώρα έχει σύγχρονη Τέχνη θα πρέπει να έχουμε δεύτερη και τρίτη γενιά ανθρώπων που να ασχολούνται με αυτή. 

Ενδιαφέρονται για τη σύγχρονη τέχνη οι Έλληνες;

Οι Έλληνες έχουν λατρεία για το ωραίο. Αυτή τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει μια μετάβαση στο τι σημαίνει να έχω σε ιδιοκτησία κάτι. Κάποτε πάνω σε τραπέζια καλλιεργημένων ανθρώπων υπήρχαν εγκυκλοπαίδειες και φωταγραφικά  λευκώματα με Τέχνη και εστίαζαν στην εικόνα. Αυτή τη στιγμή, την εικόνα τη βλέπουμε από το κινητό ή τον υπολογιστή και είναι και αυτόφωτη. Άρα η επαφή με την εικόνα έχει αλλάξει όπως και επαφή με τη Τέχνη, καθώς πλέον μπορείς να έρθεις σε επαφή με την Τέχνη χωρίς να έχεις ιδιοκτησία. Αυτό το μεταβατικό κομμάτι δεν ξέρω που θα οδηγήσει αλλά εμπιστεύομαι τον ανθρώπινο πολιτισμό και ελπίζω να μας πάει μπροστά. Η απόκτηση Τέχνης μπορεί να είναι κάτι ξεπερασμένο και δεν έχει τόση σημασία αν κάποιος θα πληρώνει έναν πίνακα για να τον αποκτήσει η απλά να τον βλέπει. Δεν ξέρω αν σε μερικά χρόνια θα υπάρχει η ιδιοκτησία της Τέχνης έτσι όπως την ξέρουμε σήμερα.

Tι ετοιμάζετε στον τομέα της Τέχνης τη νέα σεζόν;

Ο δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Δαρδαμανέλης με τον αντιδήμαρχο Θάνο Γιαννακό μας έχουν εμπιστευθεί ένα τεράστιο πολιτιστικό project το οποίο θα περιλαμβάνει 12 γλυπτά, μια σειρά εκθέσεων και ένα μεγάλο συμπόσιο ακουαρέλας. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι που θα αφήσει ιστορία. 

Διαβάστε περισσότερα: Μαριάνα Ρωσσιάδου στο metafox.gr: Οι καλλιτέχνες μέσα από την τέχνη τους είναι σχολιαστές της επικαιρότητας

Ακολουθήστε το metafox.gr στη Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *